• Mengapa Pengiklanan Digital Penting?
Pengiklanan digital mencipta peluang hebat untuk menceritakan kisah jenama dalam skala dan konteks. Melalui iklan di pelbagai peranti dan saluran, pemasar dapat menjangkau khalayak yang lebih besar dengan cara yang real-time dan semakin peribadi.
• TIGA ALASAN UNTUK FOKUS DIGITAL
Terdapat tiga sebab mengapa iklan digital sangat penting dalam landskap pembeli berbilang saluran dan pelbagai peranti hari ini:
(1) Pembeli Anda Sentiasa Menggunakan Saluran Digital Pembeli anda menghabiskan banyak masa dalam talian. Sudah berlalu hari-hari ketika surat khabar dan majalah menguasai perhatian pembeli anda. Kami bertekad kuat dalam era digital.
Sebenarnya, satu kajian baru-baru ini oleh Media Dynamics menyatakan bahawa sejak tahun 1985 penggunaan media digital dewasa dewasa telah meningkat 40% hingga 9.8 jam sehari pada tahun 2014.
Kajian serupa 2014 oleh Nielsen mendapati bahawa rata-rata orang Amerika menghabiskan 11 jam sehari dengan media elektronik - yang ditakrifkan sebagai TV, radio, internet, telefon pintar, permainan dan peranti pelbagai media lain.
Dengan pembeli anda sentiasa menukar saluran dan peranti, bagaimana anda boleh mencarinya?
Pengiklanan digital adalah cara yang hebat untuk jenama anda hidup di semua saluran.
(2) Pemasar Mempunyai Kemampuan Menyasarkan Lebih Besar Apabila anda memasang iklan di majalah 2 3, anda mempunyai kawalan yang sangat sedikit, jika ada, terhadap siapa yang melihat dan berinteraksi dengannya.
Dengan kemajuan dalam periklanan digital hari ini, pemasar kini dapat menargetkan khalayak tepat yang kemungkinan besar akan membeli produk anda. Dengan menggabungkan kekuatan automasi pemasaran dan rangkaian atau platform pengiklanan, anda tidak boleh menghantar mesej kepada orang yang tidak sesuai dengan produk atau perkhidmatan anda.
Menyasarkan iklan anda di media digital tidak hanya terhad kepada ciri demografi atau firma khalayak anda. Anda juga dapat menyampaikan mesej yang dibuat secara unik untuk bergema dengan khalayak anda sebagai individu, berdasarkan siapa mereka dan apa yang mereka lakukan.
(3) Ketersediaan Data Niat Pelanggan Membolehkan Pemperibadian dan Perbualan yang lancar Dengan alat pemasaran dan pengiklanan yang kuat sekarang ini, terdapat begitu banyak data yang tersedia mengenai pelanggan anda.
Dengan memanfaatkan alat terkini dan terhebat, seperti Market Bridge Ad Bridge, anda dapat memanfaatkan profil pelanggan dan data niat dari banyak saluran yang berbeza untuk mendapatkan satu pandangan pelanggan yang lancar.
Anda boleh memperibadikan iklan anda berdasarkan siapa individu dari tingkah lakunya, demografi, di mana dia berada dalam kitaran pembelian, tahap keterlibatannya dengan jenama anda, dan kandungan atau tawaran yang telah dilihatnya.
Dengan pemperibadian lanjutan ini, anda dapat mengadakan perbualan yang lebih relevan dengan pembeli di semua saluran — yang benar-benar merupakan rahsia suci bagi pemasar!
#sharingiscaring
Comments